5 mítosz az egészséges táplálkozásról


diéta

A diéták, a fogyás és az egészséges táplálkozás témája nagyon népszerűvé vált az elmúlt években. A helyes étrend tervezésével kapcsolatban mindenhol találunk tanácsokat: internetes fórumokon, életmód újságokban, a tévében, valamint hírességek és influencerek nyilatkozataiban.

Sajnos a téma népszerűsége és az a tény, hogy gyakran nehéz ellenőrizni a kapott információk valódiságát, számos mítoszhoz vezetett az egészséges táplálkozás körül.

1. mítosz:

Minél kevesebbet eszik, annál gyorsabban fog fogyni

Tény: A túl alacsony kalóriatartalmú étkezés lelassíthatja a zsírégetési folyamatot és lelassíthatja az anyagcserét.

Ha étrendünkkel túl kevés kalóriát kapunk, testünk vészhelyzetként érzékelheti azt, és a túlélés érdekében elkezdhet “raktározni”. Ha meg akarsz szabadulni a plusz kilóktól, akkor számold ki az összes kalóriaigényedet az interneten elérhető diétaszámlálók egyikében, és a kapott összegből vonj le kb. 300-500 kcal- t. Ez biztosítja a hatékony súlycsökkentést. Ezek alapján egyáltalán nem biztos, hogy a diéta lenne a jó megoldás!

2. mítosz:

A legegészségesebb étrend a gluténmentes étrend

Tény: A glutén nem más, mint a növényi fehérjék keveréke. Ha nincs celiakia, intolerancia vagy allergiája erre az anyagra, sikeresen felveheti étrendjébe. A gabonafélék, például a tönköly, az árpa és a rozs nagyszerű étkezési rost, magnézium és B-vitamin forrás – ne mondjon le róluk, ha nem muszáj.

3. mítosz:

Az egészséges étrendben nincs helye az édességeknek

Tény: Az egészséges táplálkozás, egészséges azaz minden szükséges makrotápanyagot biztosít: szénhidrátokat, fehérjéket és zsírokat.

Az élelmi rostok, vitaminok és ásványi anyagok megfelelő mennyisége szintén döntő fontosságú. A legfontosabb azonban az egyensúly. Összeállíthatja a menüket a fenti kritériumok teljesítése érdekében, és ugyanakkor helyet találhat az édességeknek vagy más harapnivalóknak.

Ez tükröződik a 80/20 szabályban, amely szerint napi kalóriáink 80% -át természetes és feldolgozatlan termékeknek, 20% -át pedig a kissé kevésbé egészségeseknek kell fedezniük. Ezt az elgondolást, ahogy sok mást is, a franciáknak köszönhetjük.

4. mítosz:

Testének a méreganyagok tisztításához rendszeres méregtelenítésre van szüksége

Tény : Nem kell azon gondolkodni, hogyan tisztíthatod meg szervezetedet a méreganyagoktól – a tested képes rá! A vese, a máj és a bőr felelős a felesleges anyagoktól való megszabadulásért. A tisztító étrend a táplálékhiány és a pénztárca karcsúsításának egyszerű módja.

5. mítosz:

Ha 18 óra után eszel, hízni fogsz

Tény: Az, hogy hízunk- e vagy lefogyunk, attól függ, hogy mennyi energiát biztosítunk ételeinkkel. Ha a nap folyamán több kalóriát veszünk be, mint amennyit a testünk el tud égetni, akkor testtömegünk megnő.

Ha viszont kevesebbet eszünk, mint amennyit elfogyasztunk – fogyni fogunk. Az étkezési idők és azok egészséges emberekben történő megoszlása ​​nem befolyásolja a zsírcsökkenés mértékét.

A szakemberek szerint testünk akkor működik a legjobban, ha az utolsó étkezést körülbelül két órával lefekvés előtt történik meg.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük